Ramson sol-olut mainostoimisto markkinointitoimisto tapahtumatuotanto sisällöntuotanto digimarkkinointi yritysvideot mainosvideot promootiot facebook mainonta mainokset
Kuluttajien intohimo Sol-olutta kohtaan haluttiin sytyttää, kohderyhmä haluttiin sitouttaa ja ostovolyymia haluttiin kasvattaa. Sol Espiritu Libre -kampanjan kautta Hartwall halusi kohdata kuluttajat aidolla tavalla. Kampanjan tavoitteena oli lanseerata markkinoille uusi pakkauskoko, kasvattaa ostovolyymia ravintola- ja kauppakanavassa. Tavoitteena oli myös kasvattaa Sol-brändin markkinaosuutta oluiden kategoriassa.
Toteutuksen ideana oli antaa kuluttajille SOL Espritu Libre -kokemus ja luoda hetki SOL-elämäntapaa. Ramsonin konseptoima Sol-brändätty rekka ja bussi nappasivat vapaasieluasenteen omaavia asiakkaita kyytiin Helsingin keskustan alueella ja veivät heidät Sol-pysäkeille, terasseille ja baareihin. Free rides for free spirits -markkinointikampanja antoi asiakkaille mahdollisuuden kokea aitoa Espiritu Libreä. Lanseerauksessa tehtiin myös kaksi täsmäiskua Turun DBTL ja Tampereen Tammerfest-fetivaaleille. Kampanjaa tukivat Ramsonin järjestämä kadunvarsimainonta ja Facebook-kampanja.
Kampanja toi Sol-oluelle todella suuren näkyvyyden kesän 2014 aikana. 50 000 – 100 000 ihmisellä oli mahdollisuus nähdä Sol-bussi ja -rekka yksittäisen ajopäivän aikana. 120 % kasvu juomien myynnissä, vastoin laskevaa kategoriatrendiä. Kaksinkertainen markkinaosuus koko oluiden markkinaosuudesta. 50 000 – 100 000 ihmisellä oli mahdollisuus nähdä SOL-Cadillac ajoneuvot yhden päivän aikana.