Ramson Ramson&Co Ramson & Co Ramson & Co Brand Ambassadors mainostoimisto markkinointitoimisto tapahtumatuotanto sisällöntuotanto digimarkkinointi yritysvideot mainosvideot promootiot facebook mainonta mainokset
Radler on Hartwallin ensimmäinen matala-alkoholijuoma, jota voidaan maistattaa anniskelualueen ulkopuolella. Kiertueelle annettu maistatus tavoite oli 500 000. Tavoite oli jalkauttaa Radler kuluttajien keskuudessa kesän aikana ja kasvattaa tuotteen tunnettuutta, sekä vahvistaa tunnettuutta mietojen alkoholijuomien joukossa.
Haasteena oli löytää oikealle kohderyhmälle sopivat tapahtumat. Ramson analysoi tapahtumat ja kohderyhmän, teki suunnitelman pitäen maistatuskiertueen tavoitteen koko ajan suunnitelman kärkenä. Radler tarkoittaa pyöräilijää ja tästä inspiroituneena Ramson suunitteli ja toteutti mobiilin maistatuspisteen.
Foster’s Radler lanseerauskiertue onnistui erinomaisesti ja kuluttajat ottivat uuden tuotteen kiinnostuneina vastaan. Tavoite saavutettiin ja ylitettiin 100 prosenttisesti.
  • Spontaani brändin muistaminen 41 % (tavoite 20 %), autettu muistaminen 49%
  • Pääkohderyhmästä 18-29 -vuotiaat spontaani brändinmuistaminen oli 69 %
  • Tuotteen maistatus 20 % (tavoite 10 %)
  • Pääkohderyhmästä 18-29 -vuotiaat, 35 % maistoi lanseerauksen aikana tuotetta
  • 30-39 vuotiaista 28 % maistoi lanseerauksen aikana tuotetta.

Brändi

Pääkohde

Maistatus

18-19 -vuotiaat

30-39 -vuotiaat